Magyarországi Kis- és Középvállalkozások Egyesülete

Nagyvállalati megoldások kis- és középvállalkozások számára!

Piacvezetővé vált az Apple okosórája

Piacvezetővé vált az Apple okosórája
Az okosóra piac kezd magához térni a világjárványt követően, és további meglepetéseket is hozhat a jövőben. Egy 2021-es piaci kimutatás legnagyobb meglepetése az indiai piac elképesztően gyors növekedése.

Összesen 24 %-os éves növekedést mutat fel az okosórapiac 2020-ról 2021-re. Az eladásoknak nem kedvezett a járványügyi helyzet, de az évet megtolta a negyedik negyedév 40 millió eladott okosórája, ami az eddigi legnagyobb eladásnak számít. A növekedés főként a 100 dollár alatt kapható okosóráknak, valamint a helyi márkáknak köszönhetően négyszeresére nőtt indiai piacnak köszönhető.

A legmagasabb piaci részesedést az Apple tudhatja magáénak a maga 30,1 százalékával. Ez árbevétel szinten a piac felét jelenti még úgy is, hogy a vállalat 2,8 százalékpontot vesztett piaci részesedéséből a növekvő verseny miatt. Mindez nem hatott negatívan az Apple-re, a Bloomberg szerint a vállalat eddigi legerősebb éve idén lesz az okosóra piacon. A várakozások szerint 3 új modell is megjelenhet 2022-ben: az Apple Watch Series 8, Apple Watch SE és egy extrém sportolóknak tervezett speciális modell.

Tudta, hogy kedvezményes készülékeink egyikével már ki tudja élvezni az Apple nyújtotta előnyöket. Ehhez vállalati előfizetéseink bármelyik csomagja megfelelő lehet, egyedi ajánlatunkért kattintson a linkre!

A második helyen csere történt 2021-ben 2020-hoz képest, a Huawei helyett már a Samsung következik az Apple után a rangsorban. A dél-koreai cégnek jól sikerült a váltás Tizenről Wear OS-re, már a piac 10, 2 százalékát teszi ki az egy évvel ezelőtti 8,9 százalékhoz képest. A Huawei eladásai viszont látványosan csökkentek, vélhetően az amerikai szankciók miatt. Hiába jelent meg a kínai vállalat több új modellel és egy gyerekeknek szánt okosórával is, eredménye 3% ponttal csökkent 2020-hoz képest. Ezek után sorakozik fel a imoo (5,2%), az Amazfit (5,1%), a Garmin (4,6%), a Fitbit (3,8%), majd a Xiaomi (3,6%).

Egyelőre a sor végén találjuk, azonban elég nagy ugrással került 9. helyre a Noise. A márka a teljes piac eladásainak 2,6 százalékát adja. Azonban első helyezett a gyorsan növekvő indiai piacon, főleg olcsó és középkategóriás modelljeivel. Az okosóra eladások tortájából India 2020-ban még csak 3 százalékot tett ki, 2021-ben viszont már 10 százalékot - míg Észak-Amerika a piaci eladások 33 helyett már csak 30 százalékot, Kína pedig 27 helyett 24 százalékot fedett le. Indiában jelenleg nagyjából 80 okosóra márka van jelen, amelyek közül 10 teljesen új márka a tavalyi évben jelent meg. A helyi gyártók az indiai piac háromnegyedét uralják, kevés teret hagyva a nagyobb, akár világszinten ismert márkáknak. Az indiai piacban van még potenciál, ami további átalakításokat hozhat a globális piaci szállítások kimutatásaiban.

forrás: hwsw.hu