Magyarországi Kis- és Középvállalkozások Egyesülete

Nagyvállalati megoldások kis- és középvállalkozások számára!

Milyen jellemző okok vezethetnek a céges autóink meghibásodásához?

Milyen jellemző okok vezethetnek a céges autóink meghibásodásához?
Mitől romlanak el manapság az autók, és milyen okok vezethetnek meghibásodáshoz? A cikkben egy széles minta adatait elemezve keressük a választ.

Milyen okokra vezethető vissza napjainkban az autók meghibásodása? Erre a kérdése keressük a választ a bejegyzésben. A megfejtéshez pedig segítségül hívjuk a német autóklub nemrégiben közzétett ide vonatkozó adatait.

Az ADAC statisztikái valóban mérvadónak számítanak a témában

Az Allgemeiner Deutscher Automobil Club, vagyis a német autóklub munkatársai napi szinten tízezres nagyságrendben segítenek az ilyen-olyan műszaki hiba miatt az út szélén veszteglő autósoknak. Ha valahol, akkor náluk bizonyosan elegendő adat áll rendelkezésre az utakon közlekedő autók leállását és meghibásodását okozó tényezők feltárásához.

Ezért is tekinthető mérvadónak az ADAC által a 2019-es esztendőről közzétett, a jellemző problémákat feltáró statisztika. A német autóklub éves tevékenysége szolgáltat akkora mintát, hogy a segítségével közelebb kerüljünk az alábbi kérdés megválaszolásához: vajon milyen jellemző okok vezethetnek a céges autóink meghibásodásához?

Legtöbbször az akkumulátor meghibásodása miatt kell „sárga angyalt” hívni

Az ADAC munkatársai által rögzített esetek nem kevesebb, mint 41,8 százalékában az akksi volt a műszaki hibáért felelős „bűnös”. Vagyis csaknem minden második az út szélén veszteglő autó problémája az akkumulátorhoz volt visszavezethető.

Persze ez nem véletlen, elvégre a napjainkban forgalmazott akkumulátorok várható élettartama maximum 5-6 év. Nem beszélve arról, hogy a hidegebb hónapok során rengeteg autónál hal le teljesen az akksi.

Mit jelent ez a számunkra? Azt, hogy célszerű rendszeresen monitorozni az autóinkban megtalálható akkumulátorok állapotát, illetve előre felkészülni az esetleges problémák felmerülésére. Merthogy az áramforrás miatti el nem indulást sokkal jobb megelőzni, mintsem utólag orvosolni.

Egyéb gyakori hibaforrások, amiknek az orvoslásához segélyhívásra volt szükség

17,4 százalékos értéket felmutatva a motorral, valamint a vezérléssel kapcsolatba hozható nehézségek végeztek a képzeletbeli ranglista második helyén. Egy újabb indok tehát amellett, hogy a motor és a vezérlés állapotának folyamatos nyomon követése kulcsfontosságú lehet a számunkra.

Az ADAC kimutatásában 15,5 százalék szerepelt a karosszériával, kormányzással, fékrendszerrel és futóművel kapcsolatos rendellenességek mellett. A segélyhívások 10,6 százaléka a generátor, világítás, illetve kábelezés területéhez kapcsolódva érkezett.

A kerekekhez a leállások 7,4 százaléka volt köthető, emellett pedig az üzemanyagrendszer, a hűtés-fűtés-klíma, továbbá a kipufogó-részecskeszűrő-katalizátor működési zavara is felkerült a listára.

Céges gépjármű flottát fenntartva célszerű annak fényében vizsgálni a felsorolt adatokat, hogy a meghibásodásért és leállásért felelős okok elkerülése végett milyen proaktív lépéseket tudunk megtenni.

Vajon milyen tendenciát mutat a segélykérések száma?

Az ADAC jelentése alapján a 2019-es esztendő egészét tekintve 3.756.226 segélyhívás futott be az autósok részéről. A 2018-as évi összevetéshez képest ez 4,3 százalékos csökkenéssel ér fel. Növekedett azonban azoknak az eseteknek a szám, amikor elektromos autó mentése végett kellett a helyszínre érkezni.

Szám szerint 3.111 alkalommal riasztották a német autóklub munkatársait elektromos autókhoz 2019-ben. Ez 2018-hoz viszonyítva 65 százalékos növekedéssel ér fel, és részben betudható annak, hogy a  villanyautók száma 50 százalékkal lett több a jelzett időszakban.

Mire érdemes figyelmet fordítani a céges gépjárművek karbantartásakor?

A fenti adatokat elnézve nem kérdés, hogy az akkumulátorok ellenőrzése kihagyhatatlan feladatnak számít. Vagyis célszerű a flottánkban tartozó járművek kapcsán nemcsak a minél olcsóbb tankolásra törekedni, hanem bizonyos időközönként az akksi állapotát is javasolt ellenőrizni.

Egyúttal szakítsunk időt mindenképpen az időszakos szerviz tevékenységek elvégzésére. Legtöbbször csak néhány perces rutinszerű kontrollról van szó, amivel rengeteg kellemetlenséget spórolhatunk meg magunknak.