Vajon a világ népességének mekkora hányada rendelkezik okostelefonnal? Milyen célokra használjuk manapság a mobilokat, és hogyan tudjuk kiaknázni az előnyeiket vállalkozóként? Mit tegyünk annak érdekében, hogy a telefonhasználatunk költséghatékony módon valósuljon meg?
Cikkünkben többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ, méghozzá a globálisan megfigyelhető okostelefon használattal kapcsolatos trendek figyelembevételével.
A világon jelenleg 2,71 milliárd embernek van okostelefonja
Ez a szám gyakorlatilag azt jelenti, hogy minden harmadik ember rendelkezik okostelefonnal. Amennyiben ezt az arányt tovább szűkítenénk a vállalkozók rétegére, valószínűleg még inkább szignifikáns gyakoriságot látnánk.
Persze ezt meg is lehet érteni. Az okostelefonok multifunkcionális eszközként vannak jelen az életünkben, és számos értéket teremtő tevékenységhez a hasznukat tudjuk venni.
Telefonálhatunk az üzleti partnerekkel, elintézhetjük az e-maileket, bejegyzéseket posztolhatunk a közösségi média oldalakra, értesülhetünk az iparági hírekről, és még sorolhatnánk.
Az internetet használók 67%-a rendszerint mobiltelefonon keresztül látogatja a webet
Az okostelefon könnyen elfér a zsebben vagy a táskában, mindig kéznél van, ráadásul a modern megoldásoknak köszönhetően a gyorsaság, valamint a képi megjelenítés tekintetében is minőségi felhasználói élményt biztosít.
Ráadásul némi odafigyeléssel olyan kedvezményes előfizetési csomagot is ki tudunk alakítani, amelynek keretei között a napi több órán át tartó internetezés sem jelent extra költségeket.
Persze ezek a számok még nem jelentik automatikusan azt, hogy az asztali számítógépek kora leáldozott. Mindössze az olvasható ki az adatokból, hogy az egyszerűbb és gyorsabban kivitelezhető feladatok kapcsán a mindig kéznél levő okostelefonhoz előbb nyúlunk.
Ettől függetlenül a nagyobb volumenű és összetettebb munkáknál továbbra is az asztali gépek, valamint a laptopok számítanak a leginkább használható eszköznek.
Az okostelefonok segítségével való internethasználat 90%-a alkalmazásokon keresztül történik
Manapság nehéz elképzelni egyetlen olyan területet is az életünk kapcsán, amelyre ne találtak volna ki már applikációt. A vállalkozás irányításával, valamint az üzleti ügyekkel kapcsolatos területeken is több ezer lehetséges megoldás közül választhatunk.
Egy-egy megfelelően optimalizált mobil app segítségével könnyedén tudunk például házon belüli projekteket vezényelni, menedzselhetjük a cégünk pénzügyeit, javíthatunk az időgazdálkodásunkon, kommunikálhatunk az üzleti partnerekkel, illetve értesülhetünk akár az aktuális kampányunk eredményeiről is.
A telefonunk tehát nemcsak a minél kedvezőbb percdíjakon történő telefonálás kapcsán lehet a szolgálatunkra, hanem számos egyéb módon is megkönnyítheti a vállalkozásunk ügyeinek intézését.
Az e-mailjeink csaknem felét okostelefonon olvassuk
Az IBM & Watson által publikált 2018-ban mért adatok alapján az okostelefon felhasználók a postafiókjukba érkező e-mailek 49.1%-át mobilon olvassák el. Ez a viszonylag magas arány egyrészt könnyen magyarázható, másrészt veszélyeket is rejteget magában.
A 49.1%-os arány minden bizonnyal annak tudható be, hogy a beérkező e-mailek nagy részéről mobilon értesülünk. Halljuk az értesítést, és szinte már reflex szerűen nyúlunk is a készülékhez. Közben pedig úgy érezhetjük, hogy nem maradunk le semmi fontosról.
Ugyanakkor a postafiók folyamatos monitorozása már-már email függőséghez is vezethet. Pontosan ezért léteznek ma már olyan megoldások is, amelyekkel kontrollálni lehet a napi e-mail használat mennyiségét.
A vásárlók 80%-a még egy áruházban is használja a mobilját
A mobiltelefonos vásárlások számának folyamatos növekedése talán már nem is számít meglepetésnek. Az viszont sokkal inkább figyelemfelkeltő adat, hogy tízből nyolc esetben egy fizikai áruházban vásárolva is előkerül az okostelefon.
Véleményeket, visszajelzéseket olvasunk az egyes árucikkekről, illetve tájékozódunk a lehetséges árakról is. Persze mindez szintén érthető, főként vállalkozó szemüvegen át nézve.
Ez az adat tökéletes bizonyítéka annak, hogy a minél magasabb színvonalú ügyfélélmény biztosítása érdekében folyamatosan fejlesztenünk és bővítenünk kell a cégünk online jelenlétét.