Hol található meg az az arany középút a céges mobilflotta kialakítását illetően, ahol a használatból fakadó előnyök még túlsúlyban vannak a kiadásokkal szemben? A szervezeten belül mely munkatársaknak célszerű készüléket biztosítani, és miért?
Többek között ezekre a kérdésekre keressük a választ az aktuális cikkünkben.
A legfontosabb vezérelv a céges mobilok kiosztása során
Csakis olyan esetben célszerű mobiltelefont adni a munkatársaknak, amikor ez közvetlen hozzáadott értékkel bír az eredményesség, valamint a termelékenység szempontjából.
Amennyiben pusztán ajándékként, jutalomként vagy munkabér melletti motivációs szándékkal terveznénk okostelefont biztosítani a dolgozóknak, akkor ezekhez a célokhoz válasszunk inkább másfajta eszközt.
A mobiltelefon fenntartása és használata ugyanis pénzbe kerül. Márpedig egy gazdasági szempontból átfogó stratégia mentén működő vállalkozásnál minden egyes kiadást azzal a céllal teszünk, hogy direkt vagy közvetett módon bevétel formájában hozza vissza az értékét.
Ennek fényében tehát érdemes alaposan átgondolni, hogy a szervezetben betöltött szerepük és funkciójuk alapján mely munkatársak esetében indokolt a céges telefon biztosítása.
A vezető beosztásban dolgozóknál fontos a rendelkezésre állás
Legyen szó éppenséggel öt vagy tíz fős csapatot koordináló vezetőről, vagy akár egy teljes részleg működéséért felelős menedzserről, a folyamatos elérhetőség kulcsfontosságú a zavartalan munkamenet biztosítása érdekében.
Ezeknek a munkatársaknak ugyanis szükségük van egy olyan kommunikációs csatornára, ahol a hozzájuk tartozó emberek mindig el tudják őket érni.
Hogyha például reggelre váratlanul lebetegszik a gyermek, dugó van az irodába vezető autóúton, vagy kimaradás a tömegközlekedésben, akkor az esetleges késésekről és a munkából való kiesésről telefonon keresztül azonnal tudomást szerezhetnek.
Emellett pedig a mobiltelefonnal a táskában a vezető felé is elérhetők lesznek, hogyha bármilyen oknál fogva egy sürgős elintézni való közbejönne.
A rendszerint úton lévő értékesítők esetében is hasznos lehet a hordozható készülék
Amennyiben az eladásokért és újra vásárlásokért felelős személyek egy része rendszeresen tárgyal személyesen a kliensekkel, úgy az ő munkájuk hatékonyságához is elengedhetetlen a mobiltelefon.
Bármikor szükségük lehet ugyanis gyors segítségre egy tárgyalási folyamat közben, amikor fel kell hívniuk az ügyfélszolgálatot az egyes folyamatok pontos ellenőrzéséhez.
Természetesen rendelkezése kell állniuk emellett az ügyfelek részére is, ezáltal akkor is le tudnak folytatni kisebb vagy nagyobb egyeztetéseket, amikor éppen úton vannak.
Szakemberek, akik házhoz mennek a munka elvégzése érdekében
Ez a terület már némileg ágazat specifikus, ugyanakkor sok vállalkozás esetében teljesen életszerű. Az építőiparban dolgozó cégek, vagy például az ablakok és nyílászárók cseréjével foglalkozó vállalatok esetében is a kliensnél történik maga a konkrét munkavégzés.
Bármikor adódhat olyan helyzet, amikor az adott szituációval kapcsolatos döntéshozatalhoz plusz információra, vagy vezetői jóváhagyásra van szükség. Ilyen esetekben elengedhetetlen, hogy a dolgozónál kéznél legyen a telefon, és minél előbb folytathassa a munkát.
Vállalati mobilflotta gazdaságos üzemeltetéssel
Helyből felsoroltunk tehát jó néhány olyan pozíciót, amely megköveteli a mobiltelefon használatát. Ha nem figyelünk oda a legapróbb részletekre, akkor a készülékek havi szinten is komoly kiadásként jelenhetnek meg a költségvetésben.
Pontosan ezért célszerű gondosan utánajárni azoknak a megoldásoknak, amelyekkel alacsonyabb szinten tartható a mobilflotta összköltsége. Kérjünk ajánlatot több szolgáltatótól is, illetve vizsgáljuk meg a kiadások lefaragásának az alternatív opcióit is.
Többek között mi is segítséget nyújthatunk abban, hogy a mobilkommunikáció ne kerüljön túlságosan sokba, sőt, még a készülékvásárlást illetően is tudunk jó megoldást kínálni.