Magyarországi Kis- és Középvállalkozások Egyesülete

Nagyvállalati megoldások kis- és középvállalkozások számára!

Hogyan segít a cégnek a telefonszámla elemzése?

Hogyan segít a cégnek a telefonszámla elemzése?
Minden vezető igyekszik a lehető legkevesebb ráfordítással működtetni a céget. Gyakran azonban így is magasra rúgnak a költségek. Ennek elsődleges oka az, hogy nagyon sok olyan apró kiadásunk van, amit gyakorlatilag észre sem veszünk, és nem veszünk számításba, amikor a költség optimalizálása a cél.

Ilyenkor mindig nagyban gondolkodunk: igyekszünk olcsóbb beszállítókat keresni, a termékek előállításán spórolni, a személyzeti költségeket csökkenteni. De soha nem vesszük észre azokat az apróságokat, amik nem nagy összegek ugyan egyesével, de összeadva már viszik a pénzt.

Egy ilyen terület a céges mobiltelefonok működtetése is. Persze mondhatjuk, hogy ezt nem szüntethetjük meg, hiszen mobiltelefonra szükség van a munkához, és a 21. században valóban alapvető hogy egy cégnél céges mobiltelefont lehessen használni a munkával kapcsolatos kommunikáció bonyolításához. Nem is arra gondolunk, hogy holnaptól szüntesse meg a céges mobilokat, csupán arra, hogy igyekezzen azokat a lehető legköltséghatékonyabb módon működtetni.

Ennek egy kiváló eszköze, ha igénybe veszi a számlaelemzés szolgáltatásunkat, ugyanis nagyon sok olyan pontra derülhet fény, amiknek köszönhetően a számlák magasabbak, mint kellene.

Csak céges telefonokat intéznek?

Egyrészről, fény derülhet olyan dolgokra, hogy az alkalmazottaink nem feltétlenül csak céges telefonálásra használják a mobilokat. Nyilvánvalóan egyéni, hogy egy vezető ezt elnézi-e, ad-e erre lehetőséget, hajlandó-e bevállalni ilyen pluszköltségeket, vagy nem. Mindenesetre azért jó tudni, hogy pontosan mekkorák is az ezzel járó pluszköltségek.

Természetesen lehetünk azon az állásponton, hogy semmi gond nincs azzal, ha a dolgozók egy-két esetben megejtenek magánjellegű telefonokat is, de ha a céges telefonszámlának nagy része amiatt van, mert a dolgozók magáncélra használják a mobilt, az már probléma. Különösen nagy létszámú cégek esetében ez igen csak megdobhatja a telefonokkal kapcsolatos költségeket. Ilyen esetben pedig meg tudjuk tenni a szükséges lépéseket annak érdekében, hogy ezt megszüntessük, vagy legalább visszaszorítsuk egy kezelhetőbb szintre.

Biztos jó a díjcsomag?

Ami azonban ennél is fontosabb, az az, hogy a mobilszámla elemzés fényt deríthet arra is, hogy esetleg nem a számunkra leginkább megfelelő díjcsomagot használjuk. Persze a cégeknél általában a szolgáltatók egy-két éves hűségidőt elvárnak a megkötött szerződésekre. Egy-két év pedig elég is arra, hogy kiderüljön, hogyan is használjuk pontosan a céges telefonokat. Telefonálásra, SMS-ekre, esetleg interneten való kommunikációra, vagy netalántán külföldi hívásokra.

Mindegyik eset más és más megoldásokat kíván, mindegyiknél más díjcsomag lehet igazán gazdaságos. Érdemes tehát áttekinteni, hogy mire is megy el a pénzünk, amikor a céges telefonszámlákat fizetjük, és annak megfelelően a hűségidő lejártával egy olyan díjcsomagra váltani, ami annál az adott kommunikációtípusnál adja a legnagyobb kedvezményt, amit a beosztottjaink leggyakrabban használnak.

Könnyen lehet például, hogy hiába a kedvező percdíjak, mert a modern kor lehetőségeit kihasználva inkább a Facebook Messengert, vagy a Vibert használják, így teljesen fölöslegesen vannak kedvező percdíjak. Ellenben hasznos lehet, ha több és gyorsabb internet van a telefonokon.

Ha szeretné megtudni, hogy biztos olyan kedvező-e a cég számára az a díjcsomag, amit a céges telefonokhoz használ, forduljon hozzánk, és kérje mobiltelefon számlaelemző szolgáltatásunkat! Ebből minden kétséget kizáróan ki fog derülni, merre érdemes tovább indulni.